יום שישי, דצמבר 04, 2009

שבירת החומות ופירוק בית הקפה

היום הגעתי מוכן וערוך וזה כמובן ניכר היטב בהרגשתי , כיוון שבשבוע שעבר שוחחתי עם חבר יח"מ נוסף שמתנדב באותו בית ספר וקיבל כמה שעות עם הבנות שאני עובד איתן בימי שישי אז התחלנו לתאם את העבודה כדי ליצור התקדמות משמעותית -איזה יופי שהן מקבלות עוד זמן פרטני ככה יש סיכוי לתוצאה ... וכבר הבוקר פגשתי את ד' וט' ובמצב יותר טוב התחלנו לתרגל קריאה של חומרים פשוטים , שאלתי אותן שאלות והן נדרשו לענות במשפטים שלמים באנגלית ... שמחתי לראות שט' עשתה קפיצה היא כבר מצליחה ממש לקרוא , נכון לאט ועם קשיים מרובים אבל כבר לא צריכה לחפש את האותיות וזו התקדמות ענקית איזה אושר ....
הבנות עבדו יפה שיתפו פעולה ולימדתי אותן גם איך להשתמש במילון , טכניקה פשוטה שתקל עליהן בהמשך אנחנו כמובן נמשיך לתרגל וככל שנקרא חומרים מסובכים יותר הן ישתמשו בזה יותר ...
9:00- 11:00 ילדי ז' הפעם אחת המורות הייתה חולה והמליפה לא שלחה את א' אבל היו לי ארבעה מהמורה השנייה שאני מקבל ממנה ילדים , ח' כמובן , א' שכבר קורא מצויין אך לא תמיד מבין את מה שהוא קורא , ו' שמתביישת לקרוא ומ' חדש שדווקא קורא לא רע אבל גם לא מבין את כל המילים שהוא יודע לקרוא , פה ושם טיפלתי בקשיי משמעת קלים אבל בסך הכול עבדנו יפה והתקדמנו בקריאה של שני טקסטים קצרים ומענה על שאלות גם כאן אני מכריח את הילדים לענות משפטים שלמים באנגלית ... ח' כבר השתפר מאוד אך קורא עדיין מאוד בקושי מה שכיף איתו זה שהוא מרגיש מספיק בטחון על ידי וקורא ומתאמץ הרצון שלו והמוטיבציה מחממים את הלב ואני בטוח שאם עוד קצת מאמץ הוא יגיע ...
11:00- 13:00 "בית הקפה " של בנות ט' היום כולן הגיעו א' שלא הייתה שבוע שעבר , ע' שכל הזמן עסוקה במראה שלה , ד' החכמה ור' שהייתה בפוזה של לא יודעת כלום ... השיעור החל בבוחן הכתבתי להן מילים ואייתתי אותן ושמחתי לראות שר' עשתה את הבוחן בלי להניד עףעף היא כבר מזהה אותיות והצליחה לכתוב את כל המילים שהכתבתי - חשבתי שאני הולך לבכות מרוב אושר !!!!! סוף סוף שברנו את החומה הסינית הילדה עבדה שיתפה פעולה ולא אמרה פעם אחת , אני לא יודעת ... א' וע' שיגעו אותי בלי סוף הן חוצפניות שלא סותמות לרגע ומאוד מקשות על ניהול השיעור , אחרי ההפסקה הילדות מגיעות עם אוכל שלא הספיקו לאכול בהפסקה , אני לא עושה מזה עניין למרות שזה מעצבן במידה מסויימת , כל עוד השיעור מתנהל אני מסכים , אבל שתי החוצפניות האלה פשוט לא נתנו לי לעבוד בשעה השניה , ניסיתי ביפה ניסיתי במניפולציה כזו או אחרת בסוף לא השאירו כל ברירה וניאלצתי להעיף את שתיהן חזרה לכיתה ועוד תוך כדי שע' פותחת עליי פה שלא שמעתי ממנה אף הפעם -אבל זהו מבחינתי אני איתן סיימתי , נתתי להן בלי סוף הזדמנויות להתנהג בצורה נאותה אבל אני לא מוכן שהן יפריעו לי לקדם את שתי האחרות שעושות מאמץ ורוצות להתקדם .
לאחר שהן עזבו נהיה שקט והתקדמנו יפה מאוד ר' וד' נרגעו ואפשר היה לעבוד בקצב .
אמרתי לר' שאני מאוד גאה בה וחיזקתי אותה על העבודה והתתקדמות .
בסוף היום פגשתי את סגנית המנהלת ורכזת השכבה וסיפרתי על קורותיי עם א' וע' החוצפניות הן אמרו חד משמעית שהילדות הללו לא ימשיכו לקבל עזרה מי שלא יודעת להתנהג לא מגיע לה , אילו זה היה הפעם הראשונה מילא אבל זה כבר לא פעם ראשונה ולא שניה ואני לא מתכוון לתת להן לפגוע בילדים אחרים ... אז מבחינתי "בית הקפה " פורק ...
אי אפשר להציל את כולם ומי שלא רוצה אני לא מתכוון להכריח מצד אחד ומצד שני אני מרגיש שהפסדתי בקרב הזה ואני שונא להפסיד ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה