יום רביעי, ינואר 18, 2012

שבוע 15.1.2012

טוב אז השבוע חזר ש' ממחלה , אחרי שלא ראיתי אותו שבוע שעבר , לש' יש הפרעות קשב וריכוז קשות ולפני שבועיים הוא התעסק בלי סוף עם הפלאפון לקח לי כמה דקות לנתק אותו מהמכשיר ולהכניסו לשיעור ולחומר ...
אבל הפעם אחרי שאמרתי לו שלום והתעניינתי במה הוא היה חולה ...קלטתי שהוא היה עם הנייד ביד , אז אמרתי לו : "תן לי רגע את הטלפון " שמתי אותו אצלי בכיס ואמרתי לו "מוחרם עד סוף השיעור " .
הצליח לי למרות שלא הייתי בטוח איך הוא יגיב לעניין ... כך נכנסו ישר לעבודה בלי הפרעות והסחות מיותרים .
ק' בן של עובדת זרה ועושה רושם שהוא עדיין אבוד קצת , ש' למרות הקשיים שלו מפגין בקיאות בחומר .
הפעם עבדנו קצרות על חומר , מארקר וכו' ואז במקום להרצות ולהסביר מייד נגשנו לענות על שאלה שכתבתי על הלוח.
נתיי להם 5 דקות לענות על השאלה ואמרתי להם להניח את כלי הכתיבה ואז נתתי לכל אחד להקריא את התשובה שלו .
התחלתי עם ש' והוא אמנם ידע את החומר אך לא ענה כמצופה ממנו הוא הרחיב מעבר לנדרש לשאלת (ציין ) וק' שנראה אבוד פגע בול -אז הבנתי שלמרות שהוא נראה אבוד הוא מפנים את ההסברים שלי על הטכניקה הנכונה לענות על שאלות ומבין איך צריכה תשובה טובה להראות ... איזה אושר ! הסברתי לש' איפה הוא טועה ואיך התשובה הייתה אמורה להראות .
תוך כדי שהם עבדו שמתי לב , שהם משתמשים המון במחק , כותבים ומוחקים וכותבים שוב .
 אז כתבתי להם על הלוח משפט באנגלית שהבאתי מההי טק :

  "  ! Do it right the first time "


פירשנו את המשפט ודיברנו על המשמעויות שלו ואיך אפשר לעשות את זה -צריך לארגן את המחשבות ולנסח משפטים קצרים בלי להסתבך .
בשבוע הבא אני מקווה לסיים איתם את החומר שקשור בציונות ולעבור גם על תקופת בית 2. המורה הבטיח לשלוח לי אותו במייל מראש כדי שאספיק לעבור עליו בעצמי .
אני רוצה לסיים לעבור על החומר על מנת להשאיר מספיק זמן לתרגול , מרגע שנסיים,  נתרגל בלי סוף שאלות ואיך בונים את התשובות .הבגרות בעוד חודש וזה ממש ממש זמן קצר כדי להוציא תוצאה .
אני מקווה שיחד עם הדף שהכנתי להם נצליח לענות על כמה שיותר שאלות כדי שיגיעו מוכנים למבחן מגן ולבגרות .
אמרתי להם כי אין שום סיבה בעולם שלא יוציאו 100 , ואז ש' אומר לי משפט תבוסתני שהוא מסתפק ב- 60 או משהו כזה והוא לא משלה את עצמו . אמרתי לו שלדעתי הוא בוחר להסתפק בפחות ממה שהוא יכול .אני אמשיך לדחוף ונראה . כמו שכבר למדתי מהניססיון בחשמונאים עם כל הצער לא את כולם אפשר להציל ... אבל לפחות צריך לנסות להציל את אלה שאפשר וכאלה שרוצים עזרה ...