יום רביעי, מרץ 18, 2009

הכנה לקראת המפגש השני ביום שישי ... אני אמור לתגבר ילדי כיתה ט' עוד לא נפגשתי עימם.
אז אני קצת בלחץ -כיתה ט' מה זה בני 15 ? 16? כבר לא צוציקים אלה לא יאכלו זיוף קל שבקלים.
יום רביעי ,עוד יומיים אני אמור לתגבר -הנושא הלאומיות בגרמניה ואיחוד גרמניה ????
אני נתקף פאניקה , רגע , מה אני בכלל יודע על החומר הזה ? אני מגיע למסקנה שאני חייב להכין מערך שיעור אחרת פשוט אלך לאיבוד -אני לא זוכר כלום בנושא , OK איפה מתחילים ?
קיבלתי דפי עבודה עבודה שהמורה הכינה לתלמידים , אני מתחיל לקרוא ומהר מאוד מבין שהכמה שורות סיכום הללו לא מספיקים לי כדי להעביר את החומר הזה .
טוב לא להילחץ - יש בבית ספר היסטוריה של כיתה ח' שהמורה אמרה לי שהחומר נמצא גם בו .
אבל אני מגלה שזה לא המקום להתחיל בו . יש המון חומר ואני מתחיל ללכת לאיבוד בבליל האינסופי של הפרטים , ככה זה לא יילך ,ואז נזכרתי שכאשר למדנו על מערכי שיעור דווקא כתבתי כמה דברים במחברת והמערך שהצגתי בקורס דווקא זכה להדים לא רעים ...
אני פותח את מחברת ואני מגלה אוצר -עכשיו אני יודע מאיפה להתחיל ...
מה המטרת העל ?
הילדים יבינו מה זה לאום ולאומיות !
איך אני עושה את זה הרי זה לא מופיע בספר הלימוד -חלילה שיתחילו מהתחלה ??
ממש הגזמה לצפות כזה מין דבר , טוב אז אני מחפש את ההגדרות במילון אבן שושן ורושם לי אותן,לא רע אני חושב -אם זה אפשר להתחיל משהו ולשוחח עם התלמידים ולהבהיר את המושגי יסוד.
מהי מטרת התוכן ? אני מחפש בשאלות של דפי העבודה של המורה משם אני מבין-
הילדים יכירו את הוגי הדעות הליברלים...
הילדים יכירו את דרישותיהם ונימוקיהם של הליברלים..
בסדר נו ? ואני יודע את כל זה ? ברור שלא !
וכך לאט לאט אני מוצא את עצמי קורא ומסכם קורא ומסכם עוד עמוד ועוד אחד אחרי כשעתיים אני מוכן - יש לי את זה -אני מכיר את ג'ון סטויארט ונזכר במונטסקייה ואפילו במעלליו של אוטו פון ביסמארק. בסדר -לא רע בשביל ערב אחד , טוב אז אקרא את זה לפחות עוד פעם אחת לפני השיעור ... היסטוריה מי תאר לעצמו שזה יהיה כל כך מסובך.
מזל שבאנגלית אני לא צריך הכנה כזאת אחרת ההתנדבות הזו הייתה הופכת למשרה מלאה ...