יום שבת, אוקטובר 24, 2009

לא הכול דבש ...

אוי כמה קשה להיות מורה , ואני בכלל עוד לא מורה ...
הבוקר התחיל אופטימי , מ ' וט' הגיעו בזמן והתקדמנו בחומר יש שיתוף פעולה ואני מרגיש שיש סיכוי להצליח להגיע לתוצאות ...
בשעתיים הבאות קיבלתי שני בנים בהקבצה ג' מכיתה ז' -אחד חכם מאוד שדווקא יודע טוב אנגלית ואני לא כל כך מבין מה הוא עושה בהקבצה ג'.
השני יודע אנגלית מדוברת אך לא מזהה אותיות ומתקשה מאוד לקרוא ...
האם זו בעיה אחרת מאובחנת ? כמו ADHD או משהו אחר ? לא יודע -
אבל יש לו רצון וכיוון שהוא משקיע נראה שגם איתו יש סיכוי להגיע לתוצאות ...
ואז הגיע הבום !!!
בשבוע שעבר הצעתי להן קפה כי הן לא הפסיקו לקשקש אחר כך סיפרתי להן שבהיי טק מי שלא עומד במשימות מוצא בדרך כלל את עצמו מחוסר עבודה , אמרתי להן שאני לא רגיל להיכשל במשימות ואני לא מצליח איתן וזה נורא מסתכל -הצליח לי! מתוך שעתיים הן הרשו לי ללמד איזה רבע שעה ...
אבל זה היה שבוע שעבר ... ידעתי שאני מגיע לאתגר אך גם לזה יש גבולות ...
אתמול הגיעו שוב,ע' המתיפיפת שכל הזמן עסוקה במראה שלה , ר' פוזה לא יודעת כלום ...ד' שעוד לא עמדתי על קנקנה עדיין ... אני במשך יותר מעשרים דקות לא מצליח להוציא מלה אחת מהפה ....אוןףףףףףף! ניסית ככה וניסיתי אחרת ,בדיחות , אפילו צעקות רחמנא ליצלן...
שום דבר!!!! הן לא משתינות לכיוון שלי ,כאליו אני אוויר ...
טוב אז הבנתי שאין סיכוי -אמרתי להן אוקיי - זהו נגמר תכניסו את הדברים לתיק אתן חוזרות למורה ! אני לא באתי לפה לבזבז את זמני עם ילדים שלא רוצים עזרה , וזה בוודאי לא שיעור חופשי .
אז התחילו התחינות... ולא בבקשה אין לנו מה לעשות שם וכאלה ...
אך החלטתי הייתה סופית ולא ויתרתי -החזרתי אותן לאחר כבוד לכיתה .
אני בטוח שהן שונאות אותי עכשיו אבל זה יעבור להן , או לא ...
נסער הגעתי לחדר המורים ,חיכיתי לרכזת ,רציתי לפרוק לספר לה על האירוע .
בצלצול בהפסקה הגיעה אחת המורות האחרות וסיפרתי לה קצת על החוויה ...
התברר שהרכזת כבר סיימה ולא הייתה בבית הספר .
הרגשה תסכול , נוראית , אני לא רגיל להיכשל , אבל כנראה שאם אתה מורה כדאי שתתרגל -יש גם ימים כאלה ...
בכול אופן כדי לא להשאיר את הנושא פתוח שלחתי דיווח מפורט במייל לרכזת .
נראה לי שאני צריך לעבוד עם ילדים טיפה יותר חזקים ובעיקר כאלה שיש להם רצון ,
הרי אני בינתיים רק מתנדב לא ?-אז יש לי פריווילגיה לבחור ... ? -זה יהיה קל יותר בוודאי ...
רגע , מה חשבת קל ? מי שרוצה קל שישתין במקלחת היה לי פעם בוס שאמר משפט כזה ...
אין קל ! האמת היא שלמרות שיש לי הפריווילגיה לבחור , האתגר הכי גדול הוא לעזור דווקא לאלה שהכי קשה להתמודד איתם גם מן הבחינה האיכותית רוצה לומר רמת הידיעות וגם מהבחינה הפרקטית כלומר האם אני יודע בכלל איך ?
היום אני כבר מבין כמה קשה להיות מורה על באמת !!!
ממש לא מקנא בהם , המורים המסכנים שצריכים להתמודד עם ילדים כאלה -שאף אחד לא יספר לי שהוא נהנה מזה - לא אאמין לו ....
אוי , כמה ארגז הכלים שלי הוא דל ... בוודאי בשדה האנגלית.
כעת אחרי שיעור אחד בבלשנות בסמינר אני מבין שאני לא למדתי אנגלית אלא רכשתי את השפה מתוך חיקוי כמו שלומדים ללכת וזה לחלויטן שונה מללמוד שפה .
מתברר כי העבודה עם non readers -הוא מורכב מאוד ואין לי שמץ של מושג איך מביאים אותם למצב שהם יכולים לקרוא מילה שלמה שלא לדבר על משפט שלם או יותר מזה ....
התהליך יהיה ארוך , מתסכל עד מאוד לעיתים -אין לי ספק בכך !
אם אצליח אפילו להציל אחד אז אשמח בחלקי .
מניסוני הקצר כבר למדתי שלא כולם בני הצלה - את המציאות הזו כנראה שלא אצליח לשנות.
אך בוודאי אמשיך לנסות ולהילחם על כל אחד .