יום חמישי, אפריל 23, 2009

חזל"ש ( חזרה לשגרה )

זהו , מחר חוזרים לשגרה , ניסיתי ליצור קשר עם המורה ביומיים האחרונים ,אך ללא הואיל.
טוב , לא רציתי להיות ממש נודניק אז לא ממש התקשרתי רק שלחתי מייל... קיויותי שתגיע תשובה -זה לא קרה , יכול להיות שלא קראה מיילים , וייתכן שפשוט עמוסה מידי בשביל להתעסק עם מתנדב...
לא נורא , בכול מקרה אני מוכן למחר , ומתגעגע .
חוץ מזה הרי הכנתי חומר לשבוע שעבר שלא יצא לפועל כי בסוף לא הגעתי -אז פשוט החלטתי להשתמש במה שהכנתי .
חוץ מזה אני גם צרך להתייחס לחיים של הילדים לא ? אז אשאל את הילדים על החופשה ?
על הבחינה? מה קודם? כנראה שצריך גם להתייחס ליום העצמאות ויום הזכרון הבא עלינו לטובה ...
אווף ...כל כך הרבה נושאים בכול כך מעט זמן ? איך אספיק את כול התוכניות ?
תוכנית ראשונית :
קבוצה של 5 ילדים לכל אחד נניח שאתן 3 דקות להתבטא . נניח דקה שלי להתייחסות-
וואו זה כבר 20 דקות , יישארו נטו 20 דקות לעבור על חומר ...
ואם ילד אחד ,יגנוב עוד דקה ? לא זו לא תוכנית טובה נתן דקה לילד ואני אתייחס במשפט או הערה -כמה זמן לוקח להגיד משפט ? מי מדד את זה אי פעם ? ניסיתי למדוד -בערך 3-5 שניות למילה ...
מה ? אני אמור לנהל את זה עם סטופר ? מי יכול לעבוד ככה ?
טוב שמתם לב שלמורים יש מנהג כזה להציץ בשעון כל הזמן ?
אבל עוד אין לי את המיומנות הזו -גם נראה לי חסר זרימה ומנותק איך אפשר לשוחח ככה תוך מדידת זמנים ? מזכיר לי פגישות עם פסיכולוג שתמיד עוצר אותך באמצע המשפט הכי חשוב ואומר לך "נגמר הזמן, נמשיך בפגישה הבאה ..."
לא אני לא יכול להביא את עצמי לעשות את זה .
בקיצור שוב אני בנקודת ההתחלה -מנסה להגיע למערך שיעור סביר -על מה מוותרים ?
מה יותר חשוב ? לוותר על ההתייחסות האישית ? לעבור על יותר חומר לימוד ?
לא יודע , נראה לי שאחרי הנתק הזה של חודש יותר חשוב הקשר האישי לא ? התלבטות אמיתית!
אז מה אם לא נלמד הרבה מחר ? יקרה אסון ? כנראה שלא ...
טוב נישן על זה ... מחר אקום בבוקר ואגיע לבית הספר מקווה שאפגוש את המורה בבוקר ונפעל לפי ההנחיות וזהו .
הלו ! תרגיע מה אתה לוקח את עצמך ברצינות כזו ?
כולה אתה תומך הוראה אתה לא המורה שלהם ... מה קרה ?
אז זהו בלי החלטות אני הולך מחר לבית ספר לפגוש את הילדים ומה שיהיה -יהיה בסדר ... או שלא נראה ...