יום ראשון, אפריל 05, 2009

חופשת פסח

זהו יצאנו לחופשת פסח , ניסיתי ליצור קשר עם המורה כדי להבין עם הילדים הצליחו בבחינה בהיסטוריה -אין סיכוי , מורה בחופשה כנראה לא רוצה לשמוע לא מתלמידים ולא ממתנדבים סקרנים . אין מה לעשות אצטרך להמתין עוד שבועיים בסבלנות -עוד שבועיים ?
מה פה קורה ? לפני שהתחלנו -למי היה אכפת ,פתאום אני לא יכול לחכות שבועיים ?
טוב אז כדי לא להתנתק לחלוטין , אתמול בערב ישבתי והכנתי את הבוחן שהבטחתי לילדי ז1 כאשר יחזרו מן החופש . לבדוק אם הבוחן שווה משהו נתתי לבן שלי שדווקא מתעניין ומפרגן לעשות את הבוחן ככה בע"פ , הוא הצליח בקלות , אבל הוא גדול מהילדים ובמקרה גם מצוין באנגלית -אז מה זה אומר לי על רמת ההצלחה שלי להכין בוחן רציני ? כלום .
אז מה נשנה עכשיו נעשה אותו יותר קשה ? לא בעצם הכוונה לא להכשיל או לראות כמה קשה אלא ליהפך . המטרה היא דווקא לתת לילדים בוחן שיצליחו בו זה ייתן להם חוויה של הצלחה ויראה להם שהם יכולים . אני לא בטוח בתיאוריה הזו ... הרי הילדים האלה לא פריאריים הם חזקים במקצועות האחרים אז אם זה יהיה קל מידי אעשה מעצמי צחוק ? לא שאכיפת לי כל כך . אבל בכול זאת אני רוצה להיראות לפחות כמי שמתייחס אליהם בכול הרצינות הראויה .
אז אולי אתקשר למורה לאנגלית להתייעץ ? לא אני לא מורגל להציק לעמיתי לעבודה כאשר הם בחופשה אז מה פתאום שאציק למורה בחופשה , בטח עסוקה בהכנות לחג וכאלה . לא !
אשאיר את הבוחן כפי שהוא ואם זה יהיה קל מידי בשביל הילדים אז אבטיח להם שהבוחן הבא יהיה קשה יותר ונכנס לרוטינה של בוחן קצר בתחילת כל שיעור ? דווקא נראה לי רעיון לא רע .
הרי אמרנו בקורס שההערכה הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהשיעור לא ? כן -אבל למה בוחן ? זה לא מאיים מידי ? אני שנאתי מורים שעשו בחנים כל הזמן ? טוב אז מה זה קשור ? מה באתי כדי שהילדים יאהבו אותי או כדי לקדם אותם באנגלית ? האמת גם וגם מי לא רוצה שיאהבו אותו ? אף אחד לא בוחר להיות המורה הרשע ככה לבדו ? בטח קורה לו משהו שגורם להיות קשוח כזה ?
לא אני לא אעשה בוחן כל שיעור זה מוגזם ! אבל כן אשוחח עם הילדים ונגיע יחדיו למתודה שתהיה מקובלת על הילדים וגם תהווה הערכה הגיונית .מה זה פה חינוך דמוקרטי ? אני ודמוקרטיה ? לא יודע אם אני מסתדר עם הרעיון הזה ? בתיאוריה זה נשמע מצוין אבל איך לעזאזל מסתדרים עם זה במציאות של בני טיפש עשרה ? לא יודע נראה לי מסובך כרגע . נמשיך להתלבט ואחליט תוך כדי ריצה ,כמה החלטות צריך לעשות כולה שיעור אחד מה קרה ? ועוד בהתנדבות -מה?הרי אף אחד לא משלם בשביל המחשבות האלה וכל ההתחשבות הזו ? אז למה אני עושה מזה כזה עניין ? כי זה נכון לעשות מזה עניין -אחרת לא הייתי פה מלכתחילה -כן אכפת לי אם אני אצליח ,אם הילדים יצליחו ,אם בית הספר יחשוב שהפרויקט הזה הוא מבורך וצריך עוד כאלה .
אז מה אם לא אני המצאתי את הרעיון ....
לא חייבים לגרור את כל המחלות של ההייטק ( NIH =not invented here ) לתוך בית הספר .
בינתיים אני שמח שהצטרפתי ומקווה שזה יצליח.
לגבי הבוחן נשאיר אותו כמו שהוא ונראה ...עוד שבועיים -פתאום זה נראה כמו נצח .
פעם היית יותא לשלושה שבועות מילואים והיית מקטר עכשיו אתה צריך לחכות שבועיים בסבלנות ?
טוב נו ... חג שמח !