יום שישי, אפריל 24, 2009

יום שישי הרביעי ( לפני יום העצמאות )

איזה כיף לחזור !!
אתמול ברגע האחרון הגיע מייל מהמורה שאין תגבור בשעה הראשונה ,
קצת התאכזבתי כי נורא רציתי לדעת איך הלך לק' ו-מ' במבחן -והאם ק' שרה את החומר כדי ללמוד ?
בכול זאת באתי מוקדם ,כדי לדבר עם המורה ולהתכונן לשיעורים.
דבר ראשון התעניינתי בציונים אז ככה בנות ט4 :
ק-70 , מ-78 ... לא רע בכלל- במקרה תפסתי את הבנות במסדרון בירכתי אותן על הציונים והספקנו לקשקש מעט ...
ציוני כיתות ז : נעו בין 14 ל61 איזו אכזבה -אי אפשר לתאר את המועקה -
נראה כי לא משנה כמה תשקיע -החבר'ה האלה פשוט לא רוצים מספיק או כל כך לא מאמינים בעצמם -זה ממש עצוב ... אני לא יודע אם אצליח איתם להגיע למשהו .
החלטתנו שאעבוד עם הילדים על תיקון הבחינה , בשיעור הראשון -א' זו שהיו לה התנגדויות בתחילת הדרך והתגלתה כאינטליגנטית ... אז היא היחידה שהתכוננה למועד ב'
היא נכנסה לעשות את מועד ב' -בזמן שעבדתי עם הילדים שלא היה להם סיכוי גם במועד ב' -
לפני שנכנסה למבחן אמרתי לה "א' את יכולה להוציא מינימום 80 אני יודע שאת יודעת את החומר תעבדי לאט לאט תכתבי תשובות מלאות -בהצלחה "
אני מקווה שהיא תצליח כי היא באמת ילדה חכמה ומגיע לה להרגיש הצלחה.
9:00-9:50 ז5 : היסטוריה תיקון מבחן :
זהו אז התחלתי לעבור על המבחן עם נ' (זו השקטה שלפני החופש תקשרה איתי עם לוח מחיק)
ושני הכדורגלנים שלי א' וא' אחד מהם הוציא 61 הציון הכי גבוהה!!
בזמן שעברנו על המבחן שמתי לב שהוא יודע את החומר השתדלתי לחזק אותו :
" בוא'נה אתה תותח ! -כל הכבוד ! " הבחור קצת הובך ,לא נורא -נראה לי שזו פעם ראשונה בחיים שלו שמישהו מאמין בו -הרגשתי שנגעתי בו -אני מקווה שאצליח להזניק אותו לעבר 80 ומעלה בהמשך -מגיע לו להצליח ...
שני האחרים שקטים מאוד וקשה להבין מה הם באמת קלטו ...
אני האמת די מרגיש שהם אבודים קצת -וואו איזה אתגר -
לפני שסיימנו לעבור על הבחינה -שאלתי את הילדים איזה הכנה הם עשו לפני המבחן ?
כמובן שהם לא עשו כלום ...וידעתי את זה מראש גם המורה שלהם חושבת שהם לא עושים כלום בבית.
אז שאלתי את א' (השני לא זה שקיבל 61 ) תגיד כמה גולים אתה מבקיע במשחק ?
הוא אמר לי 4-5 -
אוקיי מעולה-אני אומר ואיך אתה עושה את זה ? אתה מתאמן כל השבוע נכון ?
כן -באה התשובה - אמרתי להם שגם לפני מבחן הם צריכים "להתאמן"
כמה זמן צריך ללמוד לפני מבחן ? א' (61 ) אמר נראה לי ש-10 דקות ...
אז שאלתי: " נגיד שיש לכם 40 עמודים של חומר ללמוד למבחן -כמה זמן לוקח לקרוא עמוד אחד ?"
לאחר דיון משותף הגענו לכ-3 דקות הערכה -אוקיי אז לקרוא 40 עמודים זה 120 דקות -
כלומר שעתיים - ואז ניסיתי להסביר להם שלפני מבחן כדאי להם להשקיע לקרוא את החומר ולסכמו כמה ימים מראש וביום האחרון לקרוא את הסיכומים ... -
צריך לתכנן טוב את הזמן כי להספיק-אני מקווה שהמסר עבר ,
האמת אני רוצה שהם גם יישמו -אבל אני לא בטוח שזה באמת ייקרה-
אני אתחיל לעבוד איתם על איך מסכמים חומר -נראה לי הרבה יותר חשוב מסתם לעבד עוד פרק בהיסטוריה -
נראה לי ש"כלים לארגז הכלים" שלהם ייתן להם הרבה יותר בטווח הארוך.
10:00-10:45 : ז3 -היסטוריה תיקון מבחן :
טוב גם החבר'ה האלה קשים ביותר , עברתי איתם על תיקון המבחן והזמן רץ כי כל הזמן טיפלתי בבעיות משמעת שאני ממש לא אוהב , ו' כל הזמן התעסק בשטויות -לבסוף ביקשתי מהם להמשיך בבית ולהביא לשבוע הבא ונעבור על זה יחד.
10:50-11:30 -ז1 הגאונים שלי -אנגלית - איזה חבר'ה רציניים -
אחרי כמה מילים על מה עשיתם בחופש- חילקתי להם את הבחנים וצללנו לעשייה -
הרגעתי אותם שאני לא מעביר את הציונים למורה וההתגדויות עפו ... הם התחילו לעשות מי יותר ברצינות ומי קצת פחות ...
אחר כך המשכנו עם unseen חדש -ישר ניגשנו לעבודה -סימנו מילים לא ברורות ותרגלנו את השיטה של להגיע למובן של המילה בלי לפרש אותה -דווקא הלך מצוין -
הפטפטנית הראשית ל' שכל הזמן עושה כאילו היא לא רוצה באמת להיות שם (עושה טובה ) ועסוקה כל היום באיך היא נראית-וואו זה ממש מעייף ... האמת שהיא ילדה יפה אבל הלו מה קרה שיעור אנגלית עכשיו-אולי מספיק עם הדאווין הזה ...
הגברת כל הזמן אמרה בשווייצריות " מה אני פותחת את האוקספורד שלי ומסתדרת מצוין -
אוקיי אמרתי "גברת אוקספורד" -שלפתי מהתיק שלי את המילון שלי ונתתי לה לחפש את הפירוש של המילה הקשה שאף אחד לא הבין כולל אני -אבל תוך שמדדתי לה זמנים ...
לאחר שמצאה את הפירוש שאלתי את הילדים כמה זמן לדעתכם לקח לה ? 2 דק' ? 3 דק' ?
לא לקח לה רק 45 שניות האמת-טוב נו ילדה חכמה לא פריארית.
תגידו עכשיו כמה מילים סימנתם שאתם לא יודעים ?
בממוצע 10-12 אז אם לוקח לכם דקה לחפש מילה במילון ויש לכם לחפש 10 מילים איבדתם 10 דקות מזמן הבחינה לא ? נכון מייד באה התגובה -
ואתם מבינים שזה יכול להיות ההבדל בין 95- 100 בציון נכון ? הם ישר אמרו -יותר מדויק שזה ההבדל בין 65 ל- 70 במקרה שלנו ...
אוקיי אז אנחנו נמשיך לתרגל את השיטה ונזניק אתכם לעבר ההבדל שבין 85-90 -
צריך לשאוף גבוהה אם רוצים להגיע גבוהה לא ...
נתתי להם להשלים את ה- uneen לשבוע הבא .
11:50 - 12:35 ז5 -אנגלית :
אלה החבר'ה של הקבצה ב' שנשארים במיוחד אחרי בית ספר - משהו מיוחד אני מאוד אוהב לעבוד איתם -הם נותנים את כולם וממש רוצים לדעת-תענוג צרוף.
מתברר שהם חיכו לי שבוע שעבר כי המורה לא הודיעה להם שאני לא מגיע ... ישר התנצלתי ושאלתי איך היה החופש ואיך היה להם המבחן - ואז הפתעה :
ל-97 , א-94 , מ-94 , ס-73 , נ-79 איזה יופי ! החלפתי איתם "כיפים"
כל הכבוד לכם חבר'ה אני ממש גאה בכם !
מייד הם שלפו את השיעורים שנתתי להם והתחלנו לעבוד -
במהרה התברר כי היו כל כך הרבה מילים חסרות שזה לקח את כל השיעור -
אני צריך לעבוד איתם עם מילון -הם לא מספיק חזקים בשביל השיטות של הגאונים שלי...
בשבוע הבא ננסה לחזק אותם בעבודה עם מילון .
איזה כיף לעבוד עם ילדים שרוצים לדעת ומאוד משקיעים !
קבענו בוחן על החומר בשבוע הבא -הילדים יזמו את זה בעצמם -מי היה מאמין - ילדים יוזמים לקבל על עצמם בוחן ? וואלה מרשימים אותי יותר ויותר החבר'ה האלה .
אחרי השיעור פגשתי את המורה לאנגלית וקבענו לשבת קצת על דקדוק כדי שאחזק אותם גם בתחום הזה שהוא חשוב מאוד ...
קבעתי עם רכזת השכבה שבשבוע הבא היא תפתח לי כיתה של י"ב - כי להשתמש במשרד שלה זה ממש קשה עם
"התחנת רכבת" ...
היא שאלה אותי אם מתחשק לי להיכנס ללמד את כול הכיתה שלה ז1 (הגאונים )שיעור שלם-
אמרתי שאני עוד לא בטוח שאני מוכן ל-40 ילד אבל אחשוב על זה ...
עוד פעם הציעו לי ללמוד פול טיים בשנה הבאה ... התחמקתי ואמרתי לה שאין לי בעיה שבשנה הבאה כל השעות שלי יהיו אנגלית ואוותר על היסטוריה -אם הם מרגישים שזה יותר חשוב להם אני אשמח .
כמובן שדרשו שאעלה איתם לכיתה ח' וזה כמובן משמח אותי ומחמיא -
אני מרגיש שאני ממש נקשר לחבר'ה האלה ...ואני בטוח שככל שאפגוש בהם יותר זה רק יתחזק ...
הגעתי הבייתה ומייד בדקתי את הבחנים : ד-98 , ט-92,א-74 ,מ,י, ול -נכשלו ...
טוב היה להם המון שיעורים לחופש והם לא ממש התכוננו לבוחן שלי וזה גם לא נכנס לציון האנגלית שלהם ...
אבל זה ייתן להם פידבק טוב ומסר שכדאי להשקיע יותר .
טוב אני צריך לקרוא את ה- unseen ולכתוב בוחן לשבוע הבא ...
איזה אושר-כיף לחזור ...