יום שישי, דצמבר 18, 2009

חנוכה .

בשבוע שעבר לא הספקתי לכתוב , הגעתי לבית הספר כרגיל וב-8:15 הגיעו ט' ומ' לשיעור לפני כשבועיים שלושה החלו לעבוד עם מתנדב נוסף מפרוייקט יחד מורים (ברוך) בעוד יום בתחילת השבוע .
שנינו שוחחנו לפני שבוע והחלטנו לתאם בינינו את העבודה כדי שיהיה להן רצף ותוכנית מובנית פחות או יותר .
ברוך עובד איתן על קריאת טקסטים ואוצר מילים ואני חוזר איתן על אותם החומרים עם דגשים נוספים -בינתיים זה עובד יפה ויש הרגשה של יותר סדר -מעולה !
כרגיל ללא שהיות אחרי בוקר טוב ניגשנו לעבודה . תענוג!!!!
 איזו התקדמות מדהימה- ט' שבתחילת השנה לא זיהתה אותיות כבר קוראת טקסטים ומבינה מה היא קוראת ,אמנם עדיין בחוסר בטחון ומתקדמים לאט אך ממש כיף לראות את התוצאות של העבודה . מ' גם כבר קוראת ממש בשתף ואין לי ספק שהבנות האלה ידעו אנגלית .
הן שואלות אותי פתאום אם אהיה גם בשנה הבאה , מה שנה הבאה עכשיו ?
כן ברור שאהיה גם בשנה הבאה ... חייכתי לעצמי , זו המחמאה האמיתית ... למה לא התחתלתי להתנדב לפני 20 שנה ?
אני אומר להן שאני לא רואה סיבה שלא אהיה ... נזהר מהבטחות .
חזרה לשיעור ,
אני אומר להן אתן תצליחו באנגלית אני בטוח בזה גם בלעדיי .
וזאת למה ?  כי פשוט יש להן את המרכיב החשוב ביותר מוטיבציה -
אחרי שאני מבין את זה אז אני גם  מגיע למסקנה שהדבר החשוב ביותר שאנחנו כתומכי הוראה יכולים לעשות,ולתת לילדים האלה ,זה לא ללמד מקצוע זה או אחר , הרי אין לנו באמת את ארגז הכלים ללמד ולהחליף מורים-טוב לא נכון לכולנו -כן פגשתי לפחות מתנדבת אחת שיכולה להחליף מורים ...אני עוד לא יכול .
מה שאנחנו מביאים הוא אהבה ובקבוצות קטנות אנחנו יכולים לטעת בילדים הללו את האמונה בעצמם ואת המוטיבציה.
 
בסוף השיעור,אחרי החג שמח ושבת שלום , הזכרתי לט'  שאך לפני חודשיים בקושי זיהתה אותיות והנה היא כבר קוראת ומבינה -כל הכבוד!!!!
את עשית עבודה נהדרת - אל תשכחי שזו את שעשית את זה !!!
9:00 - 11:00
ילדי כיתה ז' :
שוב בוחן ל' הילד שהצטרף לאחרונה דווקא ידע מצויין הוא אמר שאבא שלו יעניש אותו אם לא יוציא ציון טוב , כנראה שאבא שלו החליט שהגיע הזמן לקחת את המושכות ולדחוף את הילד ... א' הכדורגלן נזקק לדחיפה קשה מצידי כדי שבכלל יתמודד עם הבוחן הוא ניסה וניסה אך הצליח בקושי -איזה ייאוש הבנתי שבית הספר מבקש לשלוח אותו לאבחון עושה רושם שיש לו קושי עם הזיכרון והשליפה , אבל אני לא איש מקצוע אני יכול רק לנחש ...
11:00 -13:00 בית הקפה פורק והילדות האחרות ד' החכמה ור' שהתחילה סוף סוף להזיז משהו לא הגיעו - אז מאוכזב הלכתי הבייתה מוקדם ... חג שמח !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה