יום שישי, נובמבר 27, 2009

על פיזור ,תסכולים ופריצות דרך קטנות

הבוקר הגעתי לבית הספר בלי הכנה מוקדמת קצת בפיזור דעת ...
אז לשיעור הראשון הייתי קצת מפוזר ט' בקושי מזהה אותיות חזרה אחרי שלא ראיתי אותה כמה שבועות , יחד עימה ד' שלא עמדה במשימה ומ' המצטיינת הגיעה עם חיבור , נתתי עבודה לט' ואחר כך עברנו על החיבור של מ' ואז הסברתי להן על השימוש הנכון ב- a / an ושוב חזרתי לט' וככה השיעור ברח לי בין האצבעות ואני מרגיש שזה לא כל כך נכון חעבוד במקביל עם שלוש בנות כאשר כל אחת נמצאת במקום אחר מבחינת הרמה והכול בשעה אחת ...
דיברתי על זה עם הרכזת אולי נעור לעבוד לעדית עם ט' עם היא תקל 100% אחד על אחד אפשר יהיה לקדם אותה ...
9:00- 11:00 ילדי כיתה ז' עוד שיעור הזוי בתחילה הגיע א הכדורגלן עם ילד חדש ל' אחר כך הגיעה ו' וכל מספר דקות הצטרף עוד ילד עם כולם עברתי על תיקון מבחן , אלה שסיימו שלחתי חזרה לכיתה ככה לימדתי ברכבת כל השיעור איזה פיזור ... בשעה השניה נשארו ילדים שהיו צריכים לעשות בוחן -לפחות כולם באותה רמה ועושים את אותו הבוחן ... עזרתי להם להתמודד תוך הקפדה לא לגלות תשובות ... הילדים האלה התחילו מזה שהם רצו לשחרר בוחן של 0 -אני לא יודע כלום , אני לא יודעת כלום ... אני אומר להם אין מצב ילדים שלומדים אצלי לא מקבלים אפס תתחילו לעבוד ואני אעזור לכם ככה לאט לאט אני מתווך להם את המשימות ושובר להם את המחסום הראשון ... ככה במשך כל השיעור עד שכולם סיימו את הבוחן אני מאמין שהם יוציאו ציונים סבירים ... אפילו א' הפסיק לנחש ניחושים סתמיים והחל להפעיל את מה שיש לו בין האוזניים ...
11:00 _ 12:45 "בית הקפה" - והפעם ד' החכמה , ע' שעסוקה במראה ור' שעדיין לא מזהה אותיות ... א' לא הגיעה היום -
השיעור מתחיל בסדר מתחילים לעבור על חומר שקיבלתי מהמורה , ד' מגלה סימנים של חוצפנית , ע' מפסיקה להתעסק במראה שלה ועובדת יפה ... ר' יש פריצת דרך קטנה היא משתפת פעולה ומתחילים לעבוד על קריאה ...לאט לאט והיא דווקא מראה רצינות , אני משבח אותה ואמר לה שאני יודע שהיא לא טיפשה והיא יכולה ללמוד אנגלית עם רק קצת תעשה עבודה ... בצלצול הם מבקשות להישאר לעבוד בהפסקה -אמרתי אוקיי , והמשכנו כאילו לא היה צלצול ...אבל אז ד' מתחילה להתחצף בצורה מוגזמת ואני ניאלץ לומר לה כי מבחינתי היא יכולה לחזור לכיתה , אני עובד רק עם ילדים שרוצים להתקדם ואין לי כל כוונה להתעסק עם בעיות משמעת וחוצפה ... היא הולכת למורה מדברת איתה המורה אומרת לה שתבוא אחרי ההפסקה אליה לשיעור אין בעיה ... אני ממשיך לעבוד עם ע' ור' אחרי מספר דקות ד' חוזרת מתנצלת אומרת שהיא לא הספיקה לקחת ריטלין בבוקר ... אמרתי לה אין בעיה אני סולח ואם את מבטיחה להתנהג בצורה מכובדת את מוזמנת להישאר איתנו ... היא נשארת ומתנהגת יפה אנחנו ממשיכים לעבוד אני נותן להן גם משימה לשיעור הבא , אחד לכתוב חיבור והשני להביא מילים של שיר שהם אוהבות ונתרגם אותו יחדיו ... כיוון שעבדנו בהפסקה אז הסכמתי לשחרר אותן כמה דקות קודם ...
אני שמח שעמדתי על שלי בנושא הכבוד והחוצפה ומאידך לא איבדתי את הילדה ... הכי משמח זה שר' מגלה סימנים של נפתחת לשפה אולי בכול זאת נצליח להציל אותה ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה