יום שישי, ספטמבר 11, 2009

שבוע עמוס אירועים חינוכיים

זהו אז אחרי שהבנתי בשבת שאני הולך לכיוון הזה , ביום א' פניתי למסלול להסבת אקדמאים בסמינר הקיבוצים לברר את האפשרות של תעודת הוראה באנגלית ... חייב להשתפר אם אני רוצה ללמד ילידם שלא יודעים אפילו abc ...
אחרי חצי שעה טלפון עם הזמנה למבחן - יום שלישי -היה מבחן באנגלית וראיון קבלה ...
וביום רביעי כבר קיבלתי תשובה שהתקבלתי ! איזה אושר !!!
כעת אני ממתין לזימון לסגור את מערכת השעות ואני כבר מצפה להתחיל ללמוד איך להיות מורה ממש . להרחיב את ארגז הכלים -ברור שיש דברים שרק הניסיון ילמד אותי אבל בכול זאת אני בטוח שאתעשר ואחזק את ביטחוני ביכולתי לתת לילדים את מה שהם צריכים .
בבית הספר כולם נורא שמחו למשמע החדשות ופירגנו מאוד -איזה כיף ...
8:10 - שיעור ראשון אני פוגש את ד' משבוע שעבר וצטרפה מ' שתי בנות בכיתה ט שאינן יודעות בקושי abc מה שקרוי בג'ארגון המקצועי שאני מתחיל להיוודע אליו non readers
יעני לא קוראות... רכזת האנגלית סיפרה שהן חרשו כל השבוע וכי הציונים שאתן להן בבחנים יהוו את הציון שלהן בתעודה ... האמת קצת הופתעתי , אבל אם זה מתאים לבית הספר אין לי בעיה עם זה ...
זהו אז התחלנו את השיעור בבוחן בו אני מכתיב להן את המילים שלמדנן שיעור שעבר הן נדרשו לכתוב ולתרגם לעברית ...
אחר כך התחלנו ללמוד את חלקי הגוף באנגלית , צבעים ולספור מעבר לעד 10 שאת זה הן ידעו ... הבנות האלה ממש רוצות צמאות לדעת ואני מקווה שהן באמת יתאמצו כדי שהתוצאה גם לא תאחר לבוא ... כמובן שבשיעור הבא יש בוחן וכך כנראה יהיה כל שיעור ( משוב כבר אמרנו ) ...
9:00 -היה אמור להיות היסטוריה -אבל כיוון שאין עדיין ספר והרגשתי שאני לא יכול ללמד חומר ככה בלי ספר מידע כללי -אז שוב היה לי שיעור חופשי ... אז בדקתי את הבחנים כדי להחזיר אותם לפני החג ... שתיהן קיבלו 75 -התחלה טובה . האמת שאחרי עוד שיחות עם רכזת האנגלית נראה לי שאדבר עם המורה להיסטוריה ואפנה את השעה הזו גם לאנגלית ... לא יודע נראה ...
אחר כך קיבלתי עוד שלוש תלמידות מט' שמצבן קשה עוד יותר מד' ומ' .
הגיעו אליי הפעם א' , ר' בשיעור הראשון וע' הצטרפה אלינו בשיעור השני (שעתיים רצוף ) .
ר' לא הפסיקה לפטפט ולהפריע בשעה הראשונה עוד נתתי לה אפשרות לפרוק ,
לא רציתי ישר להיות קשוח ...ניסיתי בטוב ובבדיחות אבל זה לא הלך , היא לא הפסיקה להסיח את דעתינו ולמשוך את הזמן לשטויות -לא מקובל עליי .
בשעה השניה עם אותן בנות החלטתי להיות יותר אסרטיבי אמרתי לר' שיש לה הבחירה לחזור לכיתה של המורה אבל אם היא נשארת היא חייבת להפסיק עם הפטפוטים ולתת לי להתקדם עם מי שכן רוצה ללמוד ... לקח עוד איזה הערה או שתים ואף נאלצתי קצת להשיח את הטון עד שהמסר עבר והיא הפסיקה לשגע את כולנו.
כך התקדמתי עם השתיים האחרות והן דווקא בעלות שאיפות ורצון אז התקדמנו יפה ... נתתי ר' חופש לעשות כרצונה כל עוד לא הפריעה למהלך השיעור.
בסוף השיעור הושבתי את ר' לידי ואמרתי לה תגידי לי מה הבעיה ? ואז היא אמרה שהיא לא יודעת כלום ומרגישה טפשה ... האמת מסכנה ...אפשר להבין את זה ...
אמרתי לה תשמעי את לא טיפשה , ואני פה כדי לעזור לך , אני מבטיח לך שאם תנסי את גם תצליחי אבל את חייבת לתת לעצמך צ'אנס , אמרתי לה שיש לה שבועיים כעת לחשוב אם היא רוצה לדעת אנגלית כן או לא ? אם כן אני פה בשביל לעזור לה ... ום לא אז היא יכולה לחזור לכיתה ולעשות מה שבא לה ....
אני מאמין שהיא תמשיך לנסות , אני מקווה שכן ... אבל אי אפשר להציל את כולם ...
כדי להפיח קצת עניין נתתי להן משימה להביא מילים של שיר שהן אוהבות באנגלית
נעבוד איתו בפעם הבאה ... ממילא הן בקושי קוראות כך שאני לא בטוח שהידבקות לדפים כאלה או אחרים ישנו את המצב ...
אם אצליח לגרום להן להתעניין ולהסתקרן אולי יש סיכוי ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה