יום חמישי, ינואר 12, 2012

השבוע השני בעירוני י"א

טוב , אז כבר יש לי שני תלמידים (סליחה ילדים או יותר נכון נערים )  קבועים תלמידי כיתה י"א ואנחנו מתכוננים לבגרות היסטוריה א' .למי שלא בקיא בחומר ,אז מדובר על התקופה של סוף המאה ה-18 ,המהפכה התעשייתית , המהפכה הצרפתית , התעוררות הלאומיות באירופה ומשם לתנועה הלאומית היהודית ... הרצל והקונגרס הצויני ...תוכנית באזל ... וגם משהו מבית ראשון או שני אני לא בטוח כי עוד לא קיבלתי את החלק הזה של החומר לידיים ...
בינתיים קיבלתי מהמורה סיכומים של החומר , אני עובר עליו עם הילדים .
השיטה :
1. אנחנו קוראים , ובודקים שכל המילים ברורות .
2. ממארקרים ( מהמילה מארקר )- שמות , תאריכים , משפט ראשון ואחרון בפיסקה .
3.מנסחים משפט או שניים שמתמצתים את החומר כל אחד במילים שלו .
שמתי לב בשבוע שעבר שכמו תלמידי בת ים הצעירים עימם עבדתי לפני שנתיים יש בעיות בניסוח תשובות ...
 אז מצאתי במחשב שלי את הדף שהכנתי בזמנו לילדים בחשמונאים בבת ים , כמו פולני טוב לא זורק כלום לפח גם לא לפח הוירטואלי במחשב , ,מי יודע מתי נצטרך ... "
ואז ישבתי על המדוחה ושיפצרתי ותיאמתי אותו (את הדף) לצרכים של ילדי י"א והכנתי להם דף עם כל סוגי השאלות השונות וכיצד הם אמורים לנסח תשובה עם דוגמאות מהחומר הנוכחי כדי שזה יהיה יותר קרוב לעולמם .
ביום שני בתחילת השיעור עשיתי להם משוב -שאלתי שאלה קצרה על החומר הקודם ולשמחתי הם ידעו לענות -איזה אושר הם מפנימים ... טוב ...בעצם את זה עוד נראה...מוקדם מידי לקפוץ למסקנות ,  אבל בכול זאת שמחה קטנה :-)
ביום שלישי הבאתי את הדף ועברנו עליו ביחד , אחר כך צללנו חזרה לחומר מתרגלים את השיטה , קריאה , מארקר , ניסוח משפטי סיכום במילים שלהם ...אני מקווה שזה יהיה להם משמעותי .
בשבוע הבא נראה לי שכדאי שכבר נתחיל לתרגל תשובות לשאלות ממבחנים כדי לחדד את המיומנות ... אין הרבה זמן הבגרות כמדומני בעוד חודש ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה