יום שלישי, מרץ 09, 2010

להיות או לא להיות ?

להיות או לא להיות מורה ? זאת השאלה !
שאלה שהעסיקה אותי מאוד בחודשיים האחרונים ובמיוחד מאז שמצאתי את עצמי מחפש עבודה ... חשבתי להאיץ את הלימודים כדי שאוכל כבר בשנה הבאה ללמד ...
ואחר כך חשבתי אבל איך אסתדר ? הרי ברור שזה לא כלכלי ...
בעצם עולם כמנהגו נוהג ומשרד החינוך לא באמת רוצה לקדם את החינוך .
איך הגעתי למסקנה הכואבת הזו ?
אם הדבר הכי חשוב היום זה חינוך כדברי פוליטקאים רבים ,אז מן ההגיון שהתקציב לדבר הכי חשוב צריך להיות הכי גבוהה לא ?
השכר במגזר הכי חשוב צריך להיות הכי מתגמל -מה לא הגיוני ?
אופפססס שכחתי המציאות -כידוע היא רחוקה מזה ?
המורים הרי הם אידאליסטים ,הם מלמדים מתוך אהבה -נו באמת ?
אני רוצה לראות את שר החינוך חי יום אחד ממשכורת של מורה .
המדינה הזו לא באמת חשוב לה החינוך והמורים המגזר הכי פראייר במדינה .
הם צריכים לשבות עד שיקבלו 30000 ש"ח לחודש לא אופק חדש ובלי סיפורים .
אני אישית לא מתכוון לעלות על בריקאדות,הרי אני עדיין לא מורה .
אבל היום הבנתי כי מורה אני לא אהיה לפחות לא לפני שמשהו מהותי ישתנה .
אם משרד החינוך רוצה אנשים אז כדאי שיתעשת וישלם למורים שכר ראוי -נקודה בלי סיפורים ובלי בילבולי מוח. וחצמזה הייתי מחזיר למורים את היכולת להעיף חוצפן מהשיעור ושההורה יגיע לבית הספר וייקח את הפרחח שלו הבייתה וישבור איתו את הראש -מה רוצים מהמורים האלה ???
מתי הפכנו את המורים לבייביסיטרים של כל הפרחות והערסים והילדים החצופים במדינה ?
היום אני מבין שחוק השילוב הוא אסון לילדים הנורמליים ולא תורם למשולבים כלום .
למה ויתרנו על בתי ספר מקצועיים מה כולם יהיו פרופסורים ? אין צורך כבר במכונאים ובטכנאים ובפקידות וספריות וכו' וכו' ? ויסלחו לי כל המתיפיפים מראש .
לא צריך דו"ח כזה ומחקר כזה ואופק חדש ופרופסור כזה מכובד או אחר כל בר דעת שישהה כמה שעות בבתי הספר במדינה ולא חשוב עם זה צפון תל אביב או בפריפריה יבין שככה אי אפשר להמשיך והפתרונות הרבה יותר פשוטים ממה שחושבים - גבולות ! גבולות ! גבולות! ועוד גבולות ! ילד שלא מבין גבולות לא יבין למה זה לא בסדר להשתתף באונס בצפון תל אביב ולא יבין למה חשוב לדעת אנגלית או היסטוריה בדרום ... ותחשבו על זה ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה