יום שישי, אוקטובר 30, 2009

לפעמים... המסר עובר .

יום שישי גשום , אבל איזה כיף שהתוכניות עובדות כמו שתכננת ...
בשעה הראשונה היה לי חור קצר ורצתי לשכפל מפתח אחרי שנואשתי מתלות במזכירת בית הספר , אחת המורות נתנה לי מפתח רצתי לחנות קרובה שכפלתי והחיים נראים אחרת שלא צריך לבזבז דקות יקרות על חיפושי מפתח בין השיעורים ...
אחר כל הגיעו הבנות ט של השיעור הראשון , ט' שבקושי מזהה אותיות , ד' שהייתה חולה שבוע שעבר ומ' זו שקיבלתי ממנה משוב מבלי שהיא שמה לב ...
עבדנו ברצינות ויש התקדמות איטית אבל כיוון שיש רצון ושיתוף פעולה זה כיף לעבוד איתן , ט' מאוד מתקשה ושמעתי מהמורה שלה שחוץ מהשעה בשבוע איתי היא לא ממש מקבלת תשומת לב כל השבוע שאלתי אם הם מדברים עם ההורים שלה -הילדה הזו צריכה תמיכה רבתי אחרת אין סיכוי להציל אותה ואני ממש חושב שאפשר אבל צריך להשקיע בזה יותר משעה בשבוע ...
בשעתיים הבאות יש לי ילדי כיתה ז' ח' שדווקא יש לו ידע שמיעתי באנגלית אבל הוא לא מזהה אותיות היה לנו שעה לבד ומתברר שהוא מאובחן -נו אז מה אמרתי לו אני מכיר מנתחים בבית חולים שלמדו עוד 12 שנה אחרי התיכון והם מצליחים למרות הלקויות -אמרתי לו תשתמע זה שיש לך לקות לא עושה אותך מטומטם או חסר יכולת -זה רק אומר שקשה לך יותר מלאחרים -אז אתה לא חייב להיכנע לזה אתה יכול להחליט שאתה לא מוותר ושאתה תנצח למרות הלקות ... נראה שזה דווקא עשה עליו רושם ... התחלנו לעבוד והוא התקדם יפה לאט לאט אבל יש תזוזה ... דיברנו על יסודות של בניין ואיך השליטה באותיות וזיהיו הן היסודות של הבניין שלנו ... ביקשתי ממנו להקדיש 5 דקות כל יום לפני השינה בקריאה ושינון האותיות , אנחנו חייבים שתזהה אותם פיקס כדי להתקדם ... אני מקווה שהוא יעשה את זה... בשעה הבאה הצטרפו עוד שני בנים אחד שהמורה רצתה שאאבחן -אני אאבחן ??
אמרה רק תראה מה הוא יודע ותגיד לי מה אתה מתרשם , כי אני מפספסת אותו בכיתה ... אוקיי אז א' ילד אתיופי חמוד יודע טוב אנגלית -שוב מקרה של ילד שבגלל ביישנות עלול ליפול בכיתה ... העברתי למורה את התרשמותי והיא מאוד שמחה .
ועכשיו לגולת הכותרת של היום : הבנות של ט' שחושבות שהן יושבות בבית קפה ובשבוע שעבר נאלצתי להחזירן לכיתה ...
אז איך שהגעתי לכיתה התקבלה התנצלותן בפני והן עשו זאת החינניות לפני כל הכיתה ...
אני כמובן ישר אמרתי להן שההתנצלות מתקבלת , הסברתי לכיתה שאני מתנדב וככזה אני לא מתכוון לטפל בבעיות משמעת בכלל -לבעיות משמעת יש לכם מורים , מחכנכות , רכזות מנהלות וכו' אני באתי לכאן לתת למי שרוצה עזרה ואני אעזור למי שרוצה באמת להתקדם ...
אחר כך לקחתי 3 מתוך ה4 ר' היא מקרה אבוד ואי שום סיכוי איתה כרגע אולי בעוד שבוע היא תתעשת ... בינתיים , א' ד' וע' עברו איתי לחלל העבודה שלנו עשינו בוחן -בדקתי להן אותו תיקנו אותו הכול בשעה בלי הפרעה אחת הן התנהגו למופת !
אחר כך התחלנו לעבור על חומר חדש ולימדתי אותן לספור עד 100 באנגלית -יש להן על זה בוחן בשבוע הבא ... ילדות שלא זיהו אותיות כבר מתחילות להתקדם בקצב לא רע -איזה אושר !
אני כבר מצפה בכיליון עיניים למפגש הבא ...נו אז לפעמים שיטות דרסטיות עובדות , לא שאני חושב שזה נכון לעשות כך כל הזמן אך לעיתים כשאין מנוס צריך להיות אסרטיבי ברמה שהמסר יעבור ולא ישתמע לשתי פנים... עוד נראה אם זה יחזיק ... אני מאוד מקווה שכן ואם לא אז נמצא עוד דרך ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה