יום שישי, מאי 22, 2009

יום שישי 22 למאי 2009

זהו , אז אחרי הפסקה בשבוע שעבר ,עקב המפגש האחרון בקורס תומכי הוראה -
אני חוזר כולי נרגש לבית הספר , מגיע בזמן אומר בוקר טוב למורים ועולה לחדר שבו אני מלמד בקומה של שכבה ז' .
מגיע 8:10 כלום , אני מחכה 8:15 כלום ...8:20 כלום זהו הילדות של ט4 לא מגיעות היום ... איזה באסה ! איך שאני כבר בטוח שזהו הן כבר לא יגיעו ואני מתחיל לכתוב במחברת שלא היה היום שיעור ב 8:25 הן מופיעות -בוקר טוב !
מה קרה לאוטובוס הבוקר ? ... לא חשוב, אני אומר ,כבר חששתי שאתן לא מגיעות ... אבל יופי שבאתן בואו נתחיל לעבוד . ק' (הזמרת ) ומ' (השתקנית )
מוציאות את החומר בהיסטוריה ...וואו התקדמו המון בשבוע שלא הייתי ...
ואנחנו מתחילים לדבר על פעילותו המדינית של הרצל ...
אוקיי בואו ניזכר במה שכיסינו בפגישתנו הקודמת -זוכרות ? מי היה הרצל ? יהודי חילוני ...
מה הוא היה ? עיתונאי -יופי יש פה סימנים של הפנמת החומר ??? ...
אז מה הוא קורא בעיתון ?
על איחוד גרמניה ואיחוד איטליה והוא מחליט שגם ליהודים מגיע מדינה ... יפה !
ואז מה הוא עושה אחרי הקונגרס ?
הוא הולך לקיסר גרמניה ומנסה לשכנע אותו לפתוח לו דלתות אצל הסולטן התורכי ששלט אז בארץ ישראל ... יפה מאוד ומה קורה שם ?
הקיסר לא ממש מתלהב אבל מסכים כי זה יפתור לו כמה בעיות שלו ...
אנחנו עוברים דרך הסולטן לפגישות עם הבריטים ...לאט לאט אנחנו מגיעים עד להצעת אוגנדה ... אופססס הצילצול מציל אותן מהמשך החומר ...

9:00 -9:45 היסטוריה ז5: 6 חבר'ה מגיעים הקבועים ועוד אחד חדש ...
חוזרים על נאום האפיפיור לפני האבירים -יופי בחומר הזה אני כבר שולט -אנחנו עונים יחד על השאלות שבסוף הקטע -וא' (גברת התנגדויות) הופכת לתלמידה מצטיינת אל מול עיני -
בקיאה בחומר משתפת פעולה חייכנית -איזה כיף אני חושב לעצמי , יש כבר ניצנים של הצלחות קטנות כאלה ...
10:00-10:45 -אין שיעור -כי יש חזרות לערב שורשים -רוצה לבוא לראות ?
שואלת המורה להיסטוריה -אני מצטרף אליה לחזרות - ומגלה שאחד הילדים שלי מאנגלית מנגן בגיטרה -איזה כיף יש שני גיטריסטים וזמרת אני מציע את שירותיי ורכזת השכבה שמחה על ההצעה משאירה אותי לעבוד איתם על חזרה ועיבוד של "שיר המעלות" ...
אני עובד קודם עם הגיטריסטים , מכניס אותם לקצב הנכון של השיר מכניס אותם לתקשורת עם הזמרת כדי שיישמע סביר אנחנו עובדים שעה יחד -אני נותן טיפים לזמרת אנחנו מחליטים באיזה קטע הגיטרה תנגן תווים (מלודיה ) ובאיזה רק ליווי ואופס נגמר הזמן -המורה קוראת להם להיכנס לשיעור הבא ... חבל דווקא נהניתי .
טוב שיש גם הזדמנויות כיפיות לא קרואות כאלה ... ups and downs - ממש רכבת הרים היום ...

10:45- 11:30 ז1 -אנגלית - יש להם מבחן במתימטיקה אז יש לי חור היום -במקום ללמד אני מגלגל שיחה עם סגנית המנהלת של החטיבת ביניים -מתענין במה קורה בחופש הגדול -יש פעילות תגבור ? לא תמיד... אבל ייתכן -אמרתי לה שאני פנוי לא זקוק לחופש גדול ...
אם תחליטו שזקוקים לי בימי שישי אני לשירותכם ... מבטיחה לבדוק ... האמת לא מאמין שבאמת יקרה משהו בחופש הגדול ובטח לא בימי שישי ...אבל אני אשמח לא לנתק מגע לחודשיים .
זהו נגמר החור ...
11:50-12:35 ז5 אנגלית ,כמובטח נתתי להם לעשות בוחן -
למרות שלא כולם הגיעו -נ' ל' וא' עשו את הבוחן ואז שאלתי "רוצות שנפתור אותו עכשיו או שאבדוק ואחזיר לכם ? "
בוא נבדוק -סבבה -אני פורש את הבחנים שלהם לפניי ובודק איתן יחד .
נ' ול' ענו נכון כמעט על הכול אבל א' טעתה טעות נגררת בכול השאלות אחרי 3 טעויות היא מתעצבנת ורוצה לקרוע את הבוחן שלה -אני לוקח ממנה את הבוחן מניח אותו בתיק ואומר עיזבי לא נבדוק את שלך כעת נדבר על זה אחר כך ...בלי עצבים ...
אני רואה שהיא עצובה אבל אני ממשיך ונותן לה להירגע לבד בלי שאני מוותר לה או מאבד איתה קשר אני ממשיך לבדוק ולחבר אותה לנעשה ... טוב, סיימנו את הבדיקה -כמה אתן חושבות שקיבלתן ? אנחנו מחשבים יחד את הציונים 93 לשתיהן -כל הכבוד !!!
עושה רושם שהצלחתי להעביר להם את הנושא אם נתבסס על המשוב הזה ... דיויד שיחקת אותה אני חושב לעצמי ... אבל רגע מה עם א' ? נראה... אני אטפל בזה עוד מעט.
זהו ,אז לא ממש היה לי עוד משהו מתוכנן עד הפרט האחרון , רק התכוונתי להתחיל לשוחח עימן באנגלית בלי להכניס עברית , אז כך התחלתי לשאול מה אכלת לארוחת בוקר ?
ל' -כלום - ובאנגלית ? היא מנסה ומסתבכת אני עוזר לה ...נ' מה את אכלת לארוחת בוקר ?
סנדוויץ עם גבינה -יופי ובאנגלית ? בשבירת שיניים אנחנו מצליחים להגיד משפט שלם ...א' מה איתך ? היא עדיין עצובה אבל אני לא מוותר לה וככה מארוחת בוקר לתוכניות שלהן לארוחת ערב אנחנו מגלגלים שיחה עדיין עם מלא עברית ואני מתקן ודורש משפטים שלמים ...
שיעורי בית : לכתוב חיבור על עמוד אחד הנושא -"אני" כל אחד יכתוב על עצמו מה שבא לו ... (רעיון שאימצתי מהסרט המדהים "יומני החופש " ) והנה הצלצול ...
אני מבקש מא' להישאר רגע ... ואחרי שהאחרות עוזבות את החדר אני מרגיע אותה -
תזכרי מי שלא עושה לא טועה ןאת קודם כל עשית התמודדת -ניסית וזה הכי חשוב !
לגבי הטעויות הסברתי לה איפה טעתה -ואמרתי לה תזכרי שכאן מותר לטעות ומי שלא טועה לא לומד אוקיי ? אנחנו כאן כדי לטעות וללמוד מהטעויות בסדר ? לאט לאט היא נרגעת ואנחנו נפרדים בחג שמח ... והחיוך חוזר לה לפנים -יופי !
ups and downs ממש רכבת הרים היום הזה אבל חזרתי בהתרוממות רוח עם הרגשה שאני מצליח לגעת בילדים ואולי... אולי בכול זאת אני עושה משהו בעל משמעות - בחיים האלה...
לא הכול זה פרנסה והמשפחה הפרטית שלך וההתקדמות האישית שלך ...
מה שבטוח זה שכל הרכבת הרים הזו -שווה !!
אני מתחיל לחשוב למה לא התחלתי עם זה לפני שנים ...
כמה הפסדתי עד עכשיו ... טוב לא נבכה על חלב שנשפך ...
בשבוע הבא שבועות שוב לא אראה את הילדים אווףףף...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה